Onze aanpak

Hoewel er veel harde werkers zijn, wordt het voor hen steeds lastiger om alle ballen in de lucht te houden.

De ICT-mogelijkheden zijn oneindig, maar de snelle ontwikkelingen maken het moeilijk om tegelijkertijd het reguliere werk te doen en ook nog ruimte te vinden om zelfstandig processen te optimaliseren.
Deze druk, in combinatie met de specifieke verantwoordelijkheden van de publieke sector, maakt het uitdagend om structurele verbeteringen door te voeren. Hier kunnen wij u bij helpen.

Wij bieden een gestructureerde aanpak gebaseerd op operationeel management. We ondersteunen uw organisatie stap voor stap om processen door te lichten en te verbeteren.

Onze aanpak richt zich op drie essentiële structuren die samen de prestaties van uw organisatie bepalen.

Drie structuren beïnvloeden uw performance. We analyseren deze structuren om inefficiënties op te sporen en geven u gerichte verbeteringsvoorstellen.

We volgen het product of de dienst stroomafwaarts om in kaart te brengen hoe deze tot stand komt. Welke stappen worden doorlopen en hoe dragen deze bij aan het eindresultaat?

We onderzoeken hoe de planningsstructuur eruitziet. Hoe worden de stappen in de horizontale structuur gepland? Daarnaast kijken we welke ICT-systemen hiervoor worden gebruikt. Zijn deze efficiënt? En geven deze voldoende overzicht om effectief te kunnen sturen op de werkvoorraad en processen?

“Mijn team vond het normaal om 1700 interne offertes te sturen op jaarbasis. ‘Zo doen we dat nu eenmaal’…. was het antwoord. Inmiddels is dit teruggebracht tot 4 offertes op jaarbasis en heb ik minimaal 3fte bezuinigd op zoiets simpels als offertes. Ongelooflijk dat niemand dit eerder heeft aangekaart…